به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه گرد در خصوص روند هدایت تحصیلی اظهارکرد: هدایت تحصیلی در مدارس غیردولتی در سنوات گذشته مانند مدارس دولتی و طبق ضوابط تعریف شده اجرا شد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: سال گذشته در برخی از استانها با مشکلاتی مواجه بودیم که به یک مدرسه غیردولتی تنها ۱۰ سهمیه داده بودندحتی کمتر از این عدد هم در سه استان اتفاق افتاد که پیگیری کردیم.
وی گفت: اگر به دنبال تحقق سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش هستیم باید سایر دستگاههای اجرایی آموزش وپرورش را کمک کنند .
گرد بیان کرد: هدایت تحصیلی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی سیاست گذاری شده است و واقعا جوانان ما امروز به هدایت شغلی، تحصیلی و آینده نگری نیاز دارند.
وی تصریح کرد: متاسفانه مردم ما فکر میکنند شغل وآینده تنها در رشته علوم تجربی است. باید این موضوع را برای مردم باز کنیم که دانش آموزانی که به رشته مهارتی وارد میشود، احساس تعلق و تمایل به آن پیدا میکند، خوشبختانه شاهد برگزاری جشنواره خیلی خوب در استان آذربایجان غربی بودیم که دانش آموزان بسیار خوب ظاهر شدند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: تمام ظرفیتهایی که صرفا از طرف وزارت آموزش وپرورش اعلام شده و سازمان مدارس غیردولتی دخالتی در آن نداشته است و طبق ظرفیتهای استانی در اختیار معاونتهای آموزشی و پرورشی است البته ممکن است برخی از مدارس دولتی پر شده و بخشی از ظرفیت مدارس غیردولتی خالی است که به این معنا نیست که این موضوع با برنامه ریزی انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان مدارس غیردولتی خود را تابع سیاستهای هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش میداند، بیان کرد: شخص بنده نیز، اعتقاد علمی و آگاهانه نسبت به هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش دارم و معتقدم باید شرایط هنرستانهای دولتی و غیردولتی را تسهیل کنیم و از هر هنرستانی که در غیردولتی توانسته باشد یک کلاس به مجموعه دانش آموزان هنرستانی در رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش اضافه کند، قطعا از سوی سازمان حمایت ویژه میشود و پاداش مالی میدهیم نیز دریافت میکند.
گرد تصریح کرد:خانواده اصرار میورزد که فرزندانشان به رشته علوم تجربی بروند که یک چالش برای وزارت آموزش و پرورش است. اگر به ما کمک میکردند چه در مدارس دولتی، چه در مدارس غیردولتی هدایت تحصیلی بر اساس توازن ادامه پیدا میکرد کشور از بحران بیکاری نجات پیدا میکرد.